Tafel 2: Implementeren supply chain strategie

Koplopers op supply chain gebied hebben moeite om vervolgstappen te zetten en hun strategie ook buiten de eigen organisatie vorm te geven. Hoe komen ketenpartners verder dan alleen hier en daar een quick win? Hoe maken we ketens pas echt agile? 

 

Tafel 3: Betrouwbare data; altijd en overal

Retailbedrijven moeten in hun complexe, omnichannel supply chains kunnen vertrouwen op actuele en juiste data: one version of the thruth, overal in de keten. Welke ICT oplossingen sluiten daar op aan? Wanneer is de tijd van email, edi en excel definitief voorbij?

 

Tafel 4: Drempelloos data delen

Data delen begint met vertrouwen opbouwen. Vertrouwen komt als er vaste, heldere afspraken zijn over dataverkeer. De nieuwe standaard daar voor is iSHARE, aangereikt vanuit de Topsector Logistiek. Hoe bereikt de standaard alle partijen in de keten?

 

Tafel 5: Verkeersvraagstukken samen te lijf

De problemen in het wegvervoer nemen toe door een hoger verkeersaanbod en veel wegwerkzaamheden. Door verkeersdata effectief te delen kunnen transportplanners veel winst boeken? Zijn verladers, vervoerders en overheid bereid om de nieuwe kansen te pakken?

 

Tafel 6: Corridors ontsluiten transportknelpunten

Samen werken aan multimodale vervoerscorridors is een wens die lang boven de markt hangt. Een (nog) beperkt aantal voorbeelden laat zien hoe dat moet. Eén daarvan heeft de regio West-Brabant. Hoe maak je samen een corridor tot een aansprekend succes?

 

Tafel 7: Onmichannel uitdagingen in de operatie

Supply Chains nemen toe in complexiteit vanwege een veranderende omnichannel strategie. Dat vereist flexibiliteit in processen en een hoge operationele prestatie. De basis moet op orde zijn. Komen de huidige systemen in het aansturen van supply chains en warehouses daaraan tegemoet?

 

Tafel 8: Digitale matchmaking voor verladers

Verladers hebben het stuur in handen als het gaat om (horizontale) samenwerking in de keten. Gemakkelijk is dat niet, blijkt uit een onderzoek van Evofenedex en Universiteit Tilburg. Dat geldt voor meerdere digitale platforms. Wat is nodig om door te pakken?